Stel, je
bent een weekendje weg in Maastricht en wil weten waar je een leuk restaurantje
kunt vinden, met welke boot je een leuk tripje over de Maas kunt maken of waar
en wanneer je het beste de grotten kunt bezoeken. Wat doe je dan? Je loopt op
straat en kijkt om je heen op zoek naar het dichtstbijzijnde VVV-kantoor.
Probleem is echter dat deze als gevolg van de bezuinigingen steeds meer uit het
straatbeeld verdwijnen (zie artikel in
de Volkskrant).
Dat is de
reden dat VVV-kantoren op zoek zijn naar een manier om hun dienstverlening aan
te passen aan de huidige tijd en omstandigheden. Influx werkt tegenwoordig voor
Future Forward. Een bureau voor interactieve communicatie in (nieuwe) media dat
heeft nagedacht over het toekomstperspectief van VVV-kantoren en daarom
CityDotz introduceerde. CityDotz is een interactief touchscreen in de vorm van
een grote tablet dat bijvoorbeeld in een VVV-kantoor zelf, in de lobby van een
hotel of in een winkelpassage wordt opgehangen. Op dit scherm zijn
verschillende bullets (Dotz) overzichtelijk weergegeven en na het aanraken van
een Dot krijgt de bezoeker onmiddellijk informatie uit de directe omgeving
(location based content). Ook is het mogelijk om via deze CityDotz contact op
te nemen met een VVV-kantoor om persoonlijke vragen te stellen. De VVV in
Hellevoetssluis heeft als eerste een CityDotz in gebruik genomen en ook andere
kantoren en bedrijven hebben al interesse getoond om hun bezoekers op een moderne,
snelle en digitale wijze van interessante informatie uit de omgeving te
voorzien. Lees hier meer over onze klant Future Forward en hoe VVV’s hun
dienstverlening uitbreiden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten